תוכנית ג'אגלינג וכישורי חיים

אנו חיים בעולם המשתנה במהירות מסחררת. ידע וכישורים שהיו לפני רגע פסגת השאיפות, הופכים לחסרי תועלת ביום המחרת. הקיטוב בחברה הולך ומעמיק וכל אחד מאיתנו בטוח שהוא צודק ויודע מה נכון. כיצד למצוא נתיב בטוח בימים כאלה ? איך לעורר תחושה של ביטחון בתוך הכאוס הכללי ואיך למצוא תחושה של שייכות, של חיבור ואמפתיה כלפי האחר ? ואיך לרכוש כישורי חיים המתאימים לתקופה שכזו ?

עולם הג'אגלינג מציע כר נרחב לחקירה ולמידה אישית וקבוצתית. אם בימי עבר נחשב הג'אגלינג כקוריוז, משהו שנעשה רק בקרקסים או בהופעות רחוב, היום הפך עולם הג'אגלינג למוכר הרבה יותר, וציבור הולך וגדל של חובבים מוצאים בעולם הג'אגלינג את האפשרות לפיתוח כישורי חיים, לשחק תוך כדי למידה והתפתחות, או אולי להיפך, להתפתח ולחזק יכולות אישיות וחברתיות תוך הנאה ושמחה.

כאשר אנו לומדים מושג כלשהו, אנו יכולים ללמוד אותו באופן אינטלקטואלי, באופן רגשי ובאופן חוויתי. ופעמים רבות, אנו מעמיקים באחד מן הכיוונים, ושוכחים לתת מקום לשניים האחרים. תוכנית הג'אגלינג וכישורי חיים מציעה את האפשרות לחוויה שלמה יותר, מתוך פעילות שמחה וכייפית.

ניקח לדוגמה את המושג "דיאלוג מקרב". ניפתח את השיעור בשיח על המושג עצמו, מה הילדים מכירים, מה הם חושבים שהמושג הזה אומר, האם נתקלו בזה בחיים עצמם, האם יש למישהו סיפור שיכול לשתף בהקשר זה.

לאחר מכן נעבור לתרגול מעולם הג'אגלינג – מסירות בזוג עם שניים ושלושה כדורי ג'אגלינג. נתחיל בתירגול של מסירות רק עם כדור אחד, על מנת ללמוד את הזריקה הקשתית והנכונה בין בני הזוג. המטרות שלי הן לדאוג שהמסירה תגיע היטב אל בן הזוג, והן לתת לו משוב בונה על מנת לשפר את הזריקה שמגיעה אלי. כיצד לפנות אל בן הזוג וכיצד לפנות בשיח שיעודד הקשבה ולא התנגדות ? תוך כדי התרגול, המדריך עובר בין בני הזוג, מקשיב לשיח ביניהם ותומך היכן שצריך. נעבור לתרגול בשני כדורים עם קצב הג'אגלינג של "זריקה זריקה, תפיסה תפיסה" כאשר מה שמוביל את הזריקות שלי זה המשוב שאני מקבל מבן הזוג. יותר קשת, פחות רווח בין הזריקות או פחות עוצמה, הילדים לומדים לזהות את הצורך שלהם ולתקשר עם בן הזוג את הצורך הזה, בצורה מכבדת ומקרבת, וכמו כן לומדים להקשיב לצורך שמגיע מן הצד השני. נעבור גם להתמסרות בשלושה כדורים, כאשר אחד מבני הזוג מתחיל עם שני כדורים והשני מתחיל עם כדור אחד. אחד מבני הזוג מוסר מסירות ישרות, והשני מוסר מסירות אלכסוניות, כאשר המוסר הראשון הוא הילד עם שני הכדורים, שמוסר ליד הריקה של בן הזוג. המסירה הבאה תהיה תמיד ליד הריקה. נתחיל בקצב איטי, ולאט לאט נעלה את הקצב, עד לזריקות בקצב של ג'אגלינג. נשתמש בעקרונות של הדיאלוג המקרב גם כאן, כדי לתקשר עם בן הזוג, לדייק את המסירות שאנו מקבלים ונחדד את ההקשבה למשוב שאנו מקבלים כך שנוכל לשמור על מסירות נכונות אל בן הזוג.

לאחר התרגול, נעצור ונשב לשיח על מה שהיה. אילו רגשות עלו ? איך אני מרגיש כשזריקה לא מגיעה אלי והכדור נופל ? איך הרגשתי כאשר נתנו לי משוב על הזריקות שלי והאם הרגשתי בטוח לפנות למישהו אחר ? ניתן מקום במעגל לכל הרגשות והתחושות שעלו.

באופן דומה, נפגוש בתוכנית הג'אגלינג וכישורי חיים מושגים שונים לאורך השנה, כאשר כל מושג נוכל לחוות וללמוד בעזרת כלי ג'אגלינג אחר, כאשר מערכי השיעור מובנים וסדורים, יחד עם האפשרות להתאים בפועל את המושגים והתכנים לכל קבוצה באופן ספציפי, על פי הנדרש. וכן, זה גם כיף בלתי רגיל…

מספר תוכנית במערכת גפ"ן – 31251

 

לפרטים נוספים, אנא צרו קשר.

תוכנית ג'אגלינג וכישורי חיים